Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu Grupy TAURON stanowi: „Unikamy sytuacji, które mogłyby wywołać konflikt interesów. Konflikt interesów w przypadku pracownika Grupy TAURON ma miejsce wtedy, gdy działając w interesie własnym lub w interesie dowolnego podmiotu, pracownik ten działa jednocześnie wbrew interesom Grupy TAURON. Otwarcie komunikujemy przypadki, które stanowią lub mogą stanowić źródło konfliktu interesów, oraz podejmujemy działania mające na celu zminimalizowanie ryzyka wystąpienia konfliktu interesów”.
Z tego względu Grupa TAURON prowadzi działalność w sposób transparentny z poszanowaniem przepisów prawa, postanowień regulacji wewnętrznych i wewnątrzkorporacyjnych oraz standardów etyki, co przekłada się na działania mające na celu wyeliminowanie sytuacji mogących prowadzić do wystąpienia konfliktu interesów.
W Grupie TAURON obowiązują także Zasady przeciwdziałania konfliktowi interesów. Ich celem jest: wskazanie okoliczności, które stanowią konflikt interesów lub mogą powodować jego powstanie, określenie zasad zapobiegania, identyfikowania oraz zarządzania konfliktem interesów oraz podnoszenie poziomu świadomości wśród pracowników w zakresie identyfikowania, unikania oraz ujawniania konfliktu interesów.
Pracownicy Grupy TAURON są zobowiązani do zgłaszania możliwości wystąpienia potencjalnego lub rzeczywistego konfliktu interesów.
W celu udokumentowania okoliczności lub zdarzeń mogących skutkować lub skutkujących powstaniem konfliktu interesów w spółkach, prowadzone są rejestry konfliktu interesów.
Dodatkowo wskazać należy, że praktycznym przejawem przeciwdziałania konfliktowi interesów w Grupie TAURON jest składanie przez członków komisji przetargowych oraz biegłych, na potrzeby danego postępowania zakupowego, oświadczeń o nie pozostawianiu z wykonawcą w stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.
Co więcej, zgodnie z obowiązującym w TAURON Polska Energia S.A. Regulaminem Pracy, jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest poinformowanie swojego przełożonego o podjęciu dodatkowego zatrudnienia, działalności gospodarczej lub realizacji zleceń, których zakres może prowadzić do konfliktu interesów pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.