Kapitał społeczny
Kapitał społeczny Grupy TAURON opiera się na budowaniu wzajemnych relacji, zarówno wewnątrz organizacji, jak i względem otoczenia zewnętrznego.

W rozwoju kapitału społecznego ważną rolę odgrywa dialog społeczny, który dotyczy zarówno istniejących aktywów produkcyjnych, jak również jest związany z realizacją nowych inwestycji. Grupa TAURON prowadzi politykę dobrego sąsiada, w ramach której dąży do poprawy warunków życia społeczności lokalnych oraz współpracuje z organami samorządowymi. Angażuje się ponadto w szereg przedsięwzięć na rzecz otoczenia, takich jak działalność charytatywna, edukacyjna, współpraca z ośrodkami akademickimi, wolontariat pracowniczy oraz wsparcie wielu ważnych wydarzeń sportowych i kulturalnych.

Coraz większą rolę w zarządzaniu kapitałem społecznym odgrywają również działania służące kształtowaniu odpowiednich warunków organizacyjnych i biznesowych, niezbędnych do realizacji strategicznych celów w zakresie relacji z klientami i otoczeniem rynkowym.
Osiągnięte rezultaty w ramach zarządzania kapitałem społecznym w Grupie Kapitałowej TAURON w latach 2019-2021
Osiągnięte rezultaty | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
Liczba spotkań z organizacjami związkowymi w spółkach Grupy | 315 | 334 | 329 |
Odsetek pracowników objętych układami zbiorowymi | 95,7% | 95,6 % | 95,7% |
Nowe kategorie kluczowe oraz skonsolidowane, w ramach których przywiązuje się szczególną wagę do finansowej optymalizacji zakupów | W ramach prowadzonej działalności, stosownie do potrzeb | W ramach prowadzonej działalności, stosownie do potrzeb | W ramach prowadzonej działalności, stosownie do potrzeb |
Regularne spotkania ze społecznościami lokalnymi w celu przekazania informacji na temat prowadzonej działalności i jej wpływu na mieszkańców | W ramach prowadzonej działalności | W ramach prowadzonej działalności | W ramach prowadzonej działalności |
Liczba inicjatyw lokalnych i prospołecznych, w które włączyła się Fundacja TAURON | 93 | 144 | 158 |
Liczba projektów zrealizowanych w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu | 22 | 18 | 11 |
Liczba przypadków niezgodności oraz reklamacji produktów i usług Grupy Kapitałowej TAURON z zakresu informowania | 0 | 0 | 0 |
Liczba inicjatyw związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 zrealizowanych dla pracowników i społeczności | 8 | 11 | – |