Z pasją i zaangażowaniem tworzymy i wdrażamy rozwiązania, kształtujące kulturę organizacyjną i środowisko pracy wspierające realizację celów Strategii.
Polityka zarządzania kapitałem ludzkim

Polityka Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Grupie TAURON
Polityka Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Grupie TAURON to dokument koncentrujący się na pozyskiwaniu, rozwijaniu i utrzymaniu kompetencji, które są kluczowe dla efektywności organizacyjnej i osiągania celów strategicznych Grupy w konkretnej rzeczywistości.
Celem zawartych w tej polityce regulacji jest szeroko rozumiane wsparcie pracowników i kadry kierowniczej w tworzeniu środowiska sprzyjającego dialogowi, wprowadzaniu zmian i dążeniu do rozwoju organizacji. Wśród priorytetów wyznaczonych przez Politykę znajdują się również kwestie takie, jak kreowanie kultury organizacyjnej opartej na współpracy i partnerstwie, wspierającej inicjatywy oddolne, samodzielność i rozwój pracowników.
Polityka definiuje misję oraz wizję zarządzania kapitałem ludzkim w Grupie TAURON.
Jesteśmy partnerem dla kadry kierowniczej i pracowników w budowaniu efektywnej firmy, w oparciu o jasne zasady i nowoczesne rozwiązania
Dokument wyznacza również strategiczne, odnoszące się do zagadnień pracowniczych, obszary działań. Zaliczyć do nich należy:
- rozwój organizacji,
- zarzadzanie efektywnością,
- zarządzanie kompetencjami i rozwojem.
W każdym obszarze wyznaczono konkretne cele oraz wskazano działania służące do ich realizacji.
Ich kompleksowy opis przedstawiono w tabeli nr 53.
Tabela nr 53. Strategiczne obszary działań wyznaczone przez Politykę Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Grupie Kapitałowej TAURON
Obszar: Rozwój organizacji
Cel: Wdrażanie i promowanie kultury organizacyjnej wspierającej rozwój Grupy TAURON |
Proces |
Wzmacnianie zaangażowania pracowników oraz tworzenie bezpiecznego i inspirującego środowiska pracy;
|
Badanie Opinii pracowników
Komunikacja pracownicza Employer Branding Zarządzanie przez cele |
Kształtowanie wizerunku Grupy TAURON jako atrakcyjnego pracodawcy – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji poprzez:
|
Badanie Opinii pracowników
Komunikacja pracownicza Employer Branding Zarządzanie przez cele |
Zapewnienie sprawnego przepływu informacji oraz tworzenie warunków do partnerskiego dialogu ze Stroną Społeczną.:
|
Dialog społeczny
Inicjatywy rozwojowe Zarządzanie wiedzą i wiekiem |
Budowa relacji z klientami oraz wzmacnianie świadomości w zakresie ochrony środowiska, zmian klimatycznych oraz zaangażowanie w promowanie Zielonego Zwrotu TAURONA. | Employer Branding |
Wsparcie Grupy TAURON w procesie zmian poprzez dostęp do wiedzy i rozwiązań rynkowych:
|
Inicjatywy rozwojowe |
Obszar: Zarządzanie efektywnością organizacji
Cel: Koncentracja na efektywności organizacyjnej |
Proces |
Jasne i spójnie definiowanie ról, zadań i niezbędnych uprawnień na stanowiskach pracy. | System wartościowania stanowisk
Księga opisów stanowisk |
Tworzenie jasnych zasad wynagradzania, opartych na warunkach rynkowych, motywujących do efektywnej pracy:
|
Zarządzanie zatrudnieniem, wynagrodzeniami i świadczeniami
Zarządzanie przez cele Dialog społeczny |
Minimalizowanie ryzyka związanego z zarządzaniem kapitałem ludzkim. | System zarządzania ryzykiem w Grupie TAURON |
Dbanie o zgodność z zasadami etyki i różnorodności:
|
Regulacje dotyczące różnorodności, etyki oraz przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji |
Optymalizacja, standaryzacja i digitalizacja procesów Obszaru Zarządzania Kapitałem Ludzkim, zwiększając elastyczność i efektywność organizacji. | Megaproces Zarządzanie
Kapitałem Ludzkim |
Obszar: Zarządzanie kompetencjami i rozwojem
Cel: Wspieranie rozwoju kompetencji |
Proces |
Zapewnianie stałego rozwoju kompetencji pracowników, by były dostosowane do potrzeb zmieniającej się energetyki:
|
Inicjatywy rozwojowe
Rekrutacja |
Tworzenie kultury opartej na samorozwoju:
|
Badanie Opinii pracowników
Komunikacja pracownicza Employer Branding Zarządzanie przez cele |
Zapewnienie ciągłości kompetencji dla energetyki kształcąc uczniów i studentów. | Inicjatywy rozwojowe
Rekrutacja |
Dbanie o retencję pracowników:
|
Inicjatywy rozwojowe
Wdrożenie Pracowników |
Zapewnianie transferu wiedzy między pokoleniami:
|
Zarządzanie wiedzą i wiekiem
Inicjatywy rozwojowe |
Dbanie o rozwój kompetencji przywódczych kadry kierowniczej. | Model kompetencyjny
Rozmowa rozwojowa |
Tworzenie i udoskonalanie narzędzi do rozwoju, motywowania i oceny potencjału pracowników. | Rozmowa rozwojowa |